1944. augusztus 2. szerda
Az U-804 az Atlanti-óceánon elsüllyeszti az amerikai USS Fiske (DE-143) kísérő rombolót
A német IXC/40 típusú óceánjáró tengeralattjáró 1944. június 19-én hajózott ki első tengeri őrjáratára. Ennek során akad össze a német U-bootokra vadászó USS Fiske és USS Douglas L. Howard kísérő rombolókkal. Vészmerüléssel menekül előlük, de a rombolók szonárjukkal bemérik és felkészülnek a megtámadására. De az U-804 gyorsabb és pár perccel később már torpedókkal támad rájuk. A USS Fisket sikerül is eltalálnia, amit a robbanás kettészakít és elsüllyed. 33-an halnak meg, de az 50 túlélőt kimentik, miközben a német hajónak sikerül kereket oldania.
1944. augusztus 3. csütörtök
Tinian teljesen amerikai kézre kerül
Egy hetes harc után az amerikai 4. és a július 25-én partraszállt 2. Tengerészgyalogos Hadosztály ellenőrzése alá vonja Tinian szigetét. Július 29-re már a sziget felét elfoglalták, majd 30-án Tinianvárost és a repülőteret is. A 9.000 japán védő a tőlük megszokott elszántsággal az utolsó emberig harcol. A sziget 13.000 fős japán civil lakosa közül 4.000 veszti életét, vannak akik öngyilkosok leszek, másokkal a japánok végeznek, vagy a harcokban vesztik életüket.
1944. augusztus 4. péntek
Új repülési sebességi világcsúcsot állít fel az XP-47J
A Republic repülőgépgyár egy jelentősen módosított P-47 Thunderbolt repülőgéppel, az XP-47J-vel új sebességi világcsúcsot állít fel, amikor az eléri az 505 mérföld/óra (813 km/óra) sebességet. Az XP-47J fejlesztését 1942-ben kezdték meg és 1943 novemberében repült először. Az alap P-47 vadászgéphez képest ennek a gépnek többek között könnyebbek a szárnyai és a sárkányszerkezete, csak 6 db 12,7 mm-es nehézgéppuskával van felszerelve, de a fő különbség a vízbefecskendezésű, léghűtéses 46 literes Pratt & Whitney R-2800 57(C) csillagmotor alkalmazása. A világrekord eléréséhez a motor teljesítményét a GE CH-5 turbófeltöltő beszerelésével növelik meg.
Az XP-47J megmarad kísérleti repülőgépnek, sosem kerül sorozatgyártásba. De a rekordja nagyon sokáig tartja majd még magát, egészen 1989. augusztus 21-ig, addig nem sikerül dugattyús motorú repülőgépnek átlépnie az 500 mérföld/óra sebességet. Az új rekordot egy jelentősen módosított Grumman F-8F Bearcat állítja majd fel 528,33 mérföld/óra (850,26 km/óra) sebességgel.
1944. augusztus 7. hétfő
Német ellentámadás kezdődik az amerikai kitörés megállítására
A német hadsereg elkeseredett ellentámadást indít Mortain körzetében Avranches irányába, hogy a Kobra Hadművelet keretében előretörő amerikai haderőt megállítsa.
Az amerikaiak ekkorra már szinte megállíthatatlanul törnek előre Franciaország nyugati partvidékén, déli irányba. Patton tábornok 3. hadserege Bretagne nagy részét már elfoglalta, Brest és Lorient, a kulcsfontosságú német tengerészeti bázisok közelében jár, valamint keleti szárnya kezdi a német erőket déli irányból átkarolni.
A németek az amerikai ellenőrzés alatt álló terület legkeskenyebb szakaszán indítják meg a támadást, hogy az Atlanti-óceánig előretörve elvágják egymástól az amerikai 1. és a 3. hadseregeket. Ehhez a német 2., 116., 2. SS páncélos hadosztályokat és az 1. SS páncélos hadosztály egyes részeit tudják összevonni összesen 300 harckocsival, valamint két gyalogos hadosztályt és a Panzer Lehr hadosztály maradékából felállított harccsoportokat. Éjfél után, tüzérségi előkészítés nélkül indulnak meg, bízva a meglepetésben, de az amerikaiak a brit Ultra csoport által megfejtett üzeneteikből már augusztus 4-én tudtak a tervekről, bár nem minden egységükhöz jutott el a hír. Ezért a németek a támadási területek nagy részén felkészült védelembe ütköznek, így a nap során nem is sikerül áttörniük és néhány kilométernél mélyebben visszaszorítani az amerikai védőket. Délután, miután felszáll a köd, a szövetséges légierő is folyamatosan támadja őket, amit a német vadászgépek nem tudnak megakadályozni, mert azokat még azelőtt lekötik, hogy a csatatér közelébe érnének.
1944. augusztus 8. kedd
A német ellentámadást megállítja a szövetséges légierő
Franciaország keleti partvidékén az előző nap ellentámadást indító német hadosztályok ismételt próbálkozásaik ellenére sem tudják áttörni az amerikai védelmi vonalat. Eközben a szövetséges páncélelhárítók és a légierő módszeresen pusztítja páncélosaikat. A két nap alatt a bevetett 300 páncélosuk közel felét vesztik el. Ezért a nap végén a német hadosztályok védelembe mennek át. Az amerikaiak eközben déli irányból indítanak ellentámadást.
Kanadai támadás indul Falaise irányába
A kanadai 1. hadsereg Caentól déli irányba indít támadást Falaise városának irányába. A céljuk, hogy elvágják az Észak-Franciaországban harcoló német erők elől a keleti irányú visszavonulás lehetőségét. Ekkorra a német hadosztályok már kifáradtak, kimerültek, utánpótlásuk alig van. Még kitartanak, de ha mégis visszavonulnának, akkor nem szeretnék a szövetségesek, ha lehetőségük lenne kereket oldani és később újraszerveződni. Ezzel kezd körvonalazódni a németek bekerítése is, mivel délen az amerikai 3. hadsereg rohamosan tör előre keleti irányba. Ha teljesen át tudnák karolni őket és az amerikaiak egyesülnének Falaisenál a kanadaiakkal, akkor a teljes német haderő csapdába esne.
A nap során a kanadaiaknak sikerül áttörnie a német védelmet és elérnie a kezdeti célpontokat, de később a német védelem egyre hevesebb lesz.