1944. augusztus 4. péntek

Új repülési sebességi világcsúcsot állít fel az XP-47J

A Republic repülőgépgyár egy jelentősen módosított P-47 Thunderbolt repülőgéppel, az XP-47J-vel új sebességi világcsúcsot állít fel, amikor az eléri az 505 mérföld/óra (813 km/óra) sebességet.
Az XP-47J fejlesztését 1942-ben kezdték meg és 1943. novemberében repült először. Az alap P-47 vadászgéphez képest ennek a gépnek többek között könnyebbek a szárnyai és a sárkányszerkezete, csak 6 db 12,7 mm-es gépágyúval van felszerelve, de a fő különbség a vízbefecskendezésű, léghűtéses 46 literes Pratt & Whitney R-2800 57(C) csillagmotor alkalmazása.
A világrekord eléréséhez a motor teljesítményét a GE CH-5 turbófeltöltő beszerelésével növelik meg.
XP-47J


Az XP-47J megmarad kísérleti repülőgépnek, sosem kerül sorozatgyártásba. De a rekordja nagyon sokáig tartja majd még magát, egészen 1989. augusztus 21-ig, addig nem sikerül dugattyús motorú repülőgépnek átlépnie az 500 mérföld/óra sebességet. Az új rekordot egy jelentősen módosított Grumman F-8F Bearcat állítja majd fel 528,33 mérföld/óra (850,26 km/óra) sebességgel.

A rekorddöntő Rare Bear

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.